*

Elämä jatkuu

Soittavan asiakkaan riesa

  • Myyjä puhuukin yhtäkkiä soittavalle asiakkaalle eikä enää tiskillä olevalle...
    Myyjä puhuukin yhtäkkiä soittavalle asiakkaalle eikä enää tiskillä olevalle...

Hollannista kantautuu sinänsä riemastuttava ja ymmärrettävä "kehitys": huoltoaseman henkilökunta sai tarpeekseen tiskin soittavista asiakkaista (tiedättehän: älypuhelin kiilattuna puhuvan pään ja olkapään välissä samalla kun yritetään maksaa kortilla, ilman minkälaista katsekontaktia). Hartholt-huoltoaseman tiskillä lukee nykyisin "In verband met uw privacy helpen wij u niet tijdens uw telefoongesprek. Wij helpen u graag verder na uw telefoongesprek" (Teidän oman yksityissuojanne vuoksi emme palvele Teitä puhelinkeskustelunne aikana. Mielellämme jatkamme palvelua puhelinkeskustelunne jälkeen).

Työntekijä Jorien Wigink toteaa: "Oli korkea aika. Asiakas on kuningas, tiedän sen hyvinkin. Sillä tavoin haluaisinkin lähestyä heitä. Mutta voisivatko he kohdella meitä myös kunnioituksella?

Yhden huoltoaseman esimerkki on nyt levinnyt myös muualle. Olisiko opiksi myös tänne Suomeen?

LÄHDE:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/805665/tankstation-helemaal-klaar-met-be...

P.S. Tasapuolisuuden vuoksi pitää todeta, että asiakkaan näkökulmasta lähes yhtä ikävä kokemus on se, kun soittava asiakas yhtäkkiä ja noin vain "ohittaa" tiskillä olevan asiakkaan. Erityisesti rakkaan kotomaamme autovaraosa-/rautakauppa syyllistyy tähän, omien kokemuksieni mukaan. Pari kertaa olen yksinkertaisesti jättänyt kaupanteon siihen.

Look up!

Homo smartphonicus?

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

8Suosittele

8 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (7 kommenttia)

Käyttäjän viljoh9 kuva
Viljo Heinonen

Hollannin esimerkki on mielestäni hyvä, kun siitä vain pidetään kiinni. Olisikohan liian vaikeaa järjestää huoltoasemille ja esimerkiksi kauppoihin erillinen rajattu soittoalue, jossa asiakkaat voisivat puhella rauhassa muita häiritsemättä.

Käyttäjän ilmari kuva
ilmari schepel

Huoltoaseman väki on sikäli vahvassa asemassa, että asiakas on tavallaan "velkasuhteessa": mies/nainen on kiireessä tankannut ja nyt olisi maksun aikaa...

Käyttäjän viljoh9 kuva
Viljo Heinonen

Oli aika mikä tahansa, ei puhelimeen puhuminen samanaikaisesti, kun laskua maksaa, kuulu hyvään käytökseen, ei myöskään omien asioiden kailottaminen puhelimeen niin, että kaikki lähellä olevat sen kuulevat.

Käyttäjän ilmari kuva
ilmari schepel Vastaus kommenttiin #3

Näin on, mutta valitettavasti nykyään aivan yleistä. Kun on olemassa (jonkinlainen) netiketti, niin aivan yhtä tarpeellinen olisi kännyketti...

Käyttäjän rjaaskel kuva
Risto Jääskeläinen

Tuo toinen puhelimen käyttötapa on ärsyttänyt minua. Kesken palvelun pankkitiskilläkin on virkailija alkanut puhua puhelimeen.

Käyttäjän ilmari kuva
ilmari schepel

Tiskin molemmin puolin olisi oppimista.

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen

Tuon voi estää soittamalla itse asiakaspalvelijalle vuoroaan ennen ja soittamalla saa palvelusta suomalaisittain sopivan henkilötöntä (Hämiö)

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset