Soittavan asiakkaan riesa

Hollannista kantautuu sinänsä riemastuttava ja ymmärrettävä "kehitys": huoltoaseman henkilökunta sai tarpeekseen tiskin soittavista asiakkaista (tiedättehän: älypuhelin kiilattuna puhuvan pään ja olkapään välissä samalla kun yritetään maksaa kortilla, ilman minkälaista katsekontaktia). Hartholt-huoltoaseman tiskillä lukee nykyisin "In verband met uw privacy helpen wij u niet tijdens uw telefoongesprek. Wij helpen u graag verder na uw telefoongesprek" (Teidän oman yksityissuojanne vuoksi emme palvele Teitä puhelinkeskustelunne aikana. Mielellämme jatkamme palvelua puhelinkeskustelunne jälkeen).

Työntekijä Jorien Wigink toteaa: "Oli korkea aika. Asiakas on kuningas, tiedän sen hyvinkin. Sillä tavoin haluaisinkin lähestyä heitä. Mutta voisivatko he kohdella meitä myös kunnioituksella?

Yhden huoltoaseman esimerkki on nyt levinnyt myös muualle. Olisiko opiksi myös tänne Suomeen?

LÄHDE:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/805665/tankstation-helemaal-klaar-met-be…

P.S. Tasapuolisuuden vuoksi pitää todeta, että asiakkaan näkökulmasta lähes yhtä ikävä kokemus on se, kun soittava asiakas yhtäkkiä ja noin vain "ohittaa" tiskillä olevan asiakkaan. Erityisesti rakkaan kotomaamme autovaraosa-/rautakauppa syyllistyy tähän, omien kokemuksieni mukaan. Pari kertaa olen yksinkertaisesti jättänyt kaupanteon siihen.

Look up!

Homo smartphonicus?

ilmari
Suomussalmi

Suomussalmi. Puheenvuoron vakiokirjoittaja 2009-2019. Vapaavuorolainen 2011-2021. Nykyinen blogialustani: ILMARISCHEPEL.LIVEJOURNAL.COM

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu