Elämä jatkuu

Kaikki blogit puheenaiheesta Harhaanjohtava markkinointi

NinjasPlay-tilausansa: tämänkin takia tarvitsemme sääntö-Suomea

Vapaan markkinatalouden ja kevyesti säännellyn helpon bisneksen uusin kohu on NinjasPlay-sivusto, joka tulkitsee asiakkaan tehneen maksullisen tilauksen jos hän on klikannut YouTubessa olevaa mainosta, ja vielä sen jälkeen yrityksen sivustolla Hyväksy ja Vahvista.

https://yle.fi/uutiset/3-10916146

Onpa ovela konsepti. Koko Euroopan väestö on nimittäin tottunut siihen, että kaikilla nettisivuilla hyppää silmille joku ärsyttävä GDPR-tietosuojalain suosittelema ikkuna, jossa olevaa Hyväksy-nappia täytyy klikata koska laki kuulemma määrää niin.

Älä osta sähköautoa - Pian saat vetyauton

Sähköautosta on tullut uskon asia ja järki on jäänyt taustalle. Kannattaisi siis pysähtyä, perehtyä ja ottaa asioista selvää, mikä tietysti on vaikeata ihmiselle, jota tunteet vievät enemmän kuin rationaalinen ajattelu.

Älä siis hanki sähköautoa, vaan odota vielä jonkin aikaa niin saat vetyauton. Hetkinen, mikä se sellainen vetyauto on?

Minäpä kerron.

Euroalueen veturit

Hallituksen ohjelmaan laitetaan kestävän kehityksen tavoitteita YK:n ja Euroopan Unionin taholta, kaikesta on mahdollista selvitä vahvan talouden siivittämänä. Ilman kestävää taloutta ei ole kestävää kehitystä.

"Aikaa on noin kymmenen vuotta ja tavoitteita 17, muun muassa ilmastonmuutoksen hillitseminen ja sukupuolten tasa-arvon lisääminen."

Agressiivinen suoramyynti - Puhelinmyyjät - Ratkaisu

On tämä puhelimenkautta tapahtuva markkinointi ja myynti agressiivista nykyään. Toki sen ymmärtää, leipäähän hekin haluavat syödä. Ylähuulen alle pitäisi saada myös kinkkua voin lisäksi.

Muuttoilmoituksen tekeminen Postiin ja maistraattiin aiheuttaa soittorypäksen. Seuraavana aamuna alkaa puhelimet soimaan. Tarjotaan sähkösopimuksia, kotivakuutuksia, muuttopalveluja ja useilta eri yrityksiltä. Puhelin soi koko päivän tasaiseen tahtiin.

Saisimme rakastaa tietojamme enemmän

Kiinnitän huomionne Tivin ja Kuluttajan juttuihin, joissa ihmeteltiin asiattomaksi todetun Kotisun-yrityksen tunkeilevaa remonttimarkkinointia. Taustalta paljastui yhteystietoja kaupitteleva Leaddesk-yrityksen tytäryhtiö Leadventure, jonka toiminta ei herätä liiemmin luottamusta. Koko tarina paljastaa yhä kasvavan tarpeen olla tarkkana omista tiedoistamme, sekä yksilön että valtakunnan tasolla.

Perussuomalaisten harhaanjohtava nimi vaihdettava sekaannusten välttämiseksi

Millainen on perussuomalainen? Onko se keskivertoa normaalia suomalaista jotenkin edustava henkilö vai kymmenen prosentin hujakoilla kannatukseltaan olevan puolueen kannattaja? Puolueen nimittäminen perussuomalaiseksi selvästi aiheuttaa turhaa sekaannusta ja vaikeuttaa suomen kielen käyttöä toivottavalla selkeydellä.

Harhaanjohtava markkinointi - uhkasakko - maksutuomio

YLEn uutiset kertoivat tänään vuosia jatkuneesta, ja yhä jatkuvasta, ongelmasta: huonekaluliikkeet, ja muutkin, syyllistyvät harhaanjohtavaan markkinointiin pitämällä samoja tuotteita "alennuksessa" jatkuvasti. Edes uhkasakoista ei ole ollut apua:

https://yle.fi/aihe/termi/yle/18-176945

https://yle.fi/uutiset/3-9966747

https://yle.fi/uutiset/18-54256

https://yle.fi/uutiset/3-10284531

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä